Články FiftyFifty.cz, strana 34

FiftyFifty, společenský magazín.
Články FiftyFifty.cz, strana 34 na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Články FiftyFifty.cz, strana 34

FiftyFifty

Štítná žláza dokáže hodně potrápit

Štítná žláza může produkovat mnohem více či méně hormonů, než tělo potřebuje. V takových případech hovoříme o hyperfunkci nebo hypofunkci této žlázy. Tyto dvě dysfunkce přestavují nejčastější onemocnění tohoto orgánu.

Kouření zažene stres jen zdánlivě

seriál :: Nekuř, uschne ti!

Inhalace tabákového dýmu i kouření jako proces se dává do vztahu ke stresu v různých rovinách. Často se uvádí, že kouření je spojeno s uklidněním a relaxací, zejména pokud pojímáte cigaretu jako důvod přestávky v práci. Na druhou stranu může kouření stres způsobovat, a také ho způsobuje.

Kouření může za vrásky i za špatné hojení ran

seriál :: Nekuř, uschne ti!

Kouření cigaret působí nejen uvnitř našeho těla, jeho účinky se projevují i na povrchu, na naší kůži. A protože vzhled je pro každého velmi důležitý, může být stav pokožky dokonce důvodem, proč se cigaret nadobro vzdát. Následující text ukáže, jak kouření ovlivňuje vzhled a zdraví největšího orgánu našeho těla – kůže.

Podzimní rýmy a virózy

Krátké dny, tma, častý déšť a samozřejmě nepříjemné nachlazení – to jsou známky ponurého a lezavého podzimu, který se na nás chystá. Málokdo však stojí v době, kdy se pro tento rok definitivně loučíme s létem, o takové zpestření, jakým je nachlazení nebo rýma.

Jezte vápník. Budete mít pevné kosti a zároveň zhubnete

Kalcium je základní stavební jednotkou kostí a také klíčovým prvkem, který hraje nezastupitelnou roli v prevenci osteoporózy. Vyskytuje se téměř ve všech potravinách, neměl by tedy být problém do těla každý den doporučenou dávku dostat. Vápník navíc pomůže i s odstraněním přebytečných kilogramů.

Houbová lékárnička

Teplejší dny babího léta přímo vybízejí k návštěvě lesa a sbírání hub. Kromě pochoutek typu smaženice nebo obalené bedly si můžete v košíku přinést i jakousi houbovou "lékárničku".

Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům

Podstatou astmatu je chronický zánět průdušek, který může způsobit zúžení dýchacích cest a má za následek potíže s dýcháním a zhoršené plicní funkce. Většina astmatiků naštěstí trpí pouze mírnou formou onemocnění, která vyžaduje jen občasnou aplikaci léků.

Nestresujte se. Ničíte si imunitu!

Imunitní systém je v dnešní době zatěžován ze všech stran: znečistěným ovzduším, nekvalitním stravováním, nedostatkem odpočinku, pohybu, a také stresem. Psychika má totiž na imunitu větší vliv, než si většina z nás připouští.

Přílišná délka spánku může škodit zdraví

Potřeba spánku je u každého jedince zcela individuální a zdá se, že je i od narození daná a po celý život neměnná. Průměrná délka spánku u dospělého člověka zahrnuje dobu mezi 6 a 8 hodinami. Některým lidem stačí jen asi 5–6 hodin a u 2 % se dokonce zmiňuje méně než 5 hodin spánku. Na druhou stranu u dalších 2 % populace je potřeba spánku mnohem vyšší, nad 8–9 hodin denně.

Konzumace hamburgerů může zvyšovat riziko astmatu

Konzumace tří a více hamburgerů týdně zvyšuje u dětí riziko astmatu a dechových obtíží. Naopak středomořská dieta chrání nejen cévy a srdce, ale i před astmatem. K těmto závěrům došel mezinárodní tým vědců zkoumající vztah dietetických zvyklostí a plicních nemocí.

Sušené švestky chrání kosti

Pokud vám chutná sušené ovoce, a zvláště pak sušené švestky, pak máte výhodu – podle vědců z Illinoiské univerzity v Chicagu patří právě toto ovoce k velkým pomocníkům v boji s osteoporózou. Sušené švestky totiž mohou zlepšit hustotu vašich kostí!

Přestaňte kouřit ze dne na den: šance na úspěch je velká

Podle zkušeností mnoha bývalých kuřáků i podle názoru odborníků je nejlepší způsob odvykání právě tento: přestaňte náhle a okamžitě, ze dne na den. Pokud to se svým rozhodnutím nekouřit myslíte opravdu vážně, šance na úspěch je velká. I když to samozřejmě nebude snadné a ani se to nemusí podařit napoprvé.

Máte nemocné srdce? Choďte na houby a jezte je!

Fyzická nečinnost je hlavním rizikovým faktorem pro rozvoj srdečních onemocnění. Pravidelné cvičení zvyšuje vaši fitness úroveň, a hraje tak primární i sekundární roli v prevenci kardiovaskulárních onemocnění. Dokonce mírně intenzivní fyzická aktivita, jako je svěží chůze, je vašemu srdci prospěšná.

Dejte si pozor na mango. Může vyvolat alergii

Výlety do exotických zemí už nejsou pro našince ničím příliš vzácným. I na velmi zkušené cestovatele ale za hranicemi čekají nástrahy, se kterými vůbec nemusí počítat. Kromě cestovatelských průjmů a žloutenek na ně číhá i riziko různých potravinových alergií. Jednou z nich může být i alergie na mango, ovoce, které už není ničím výjimečným ani u nás.

Chcete mít zdravé srdce? Jezte hrozny!

Víno, zejména červené, má příznivý vliv na kardiovaskulární systém. Méně známou skutečností ale je, že také samotné čerstvé hrozny prospívají srdci. Ve své studii to prokázali američtí vědci z Michiganské univerzity.




© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.