Přírodní péče o vaše vlasy, díl 1. - zevnitř

FiftyFifty, společenský magazín.
Přírodní péče o vaše vlasy, díl 1. - zevnitř na FiftyFifty.cz. Články, recenze, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky atd.
Magazín pro ženy i muže > Přírodní péče o vaše vlasy, díl 1. - zevnitř

FiftyFifty
Share
 >  >  > 

Přírodní péče o vaše vlasy, díl 1. - zevnitř

Zdravě - zdravě a pohodlně

Přírodní péče o vaše vlasy, díl 1. - zevnitř

seriál :: Bylinky v akci

To jeden až někdy bledne závistí, když chvíli sleduje slečnu s dlouhými lesklými loknami, jak si jakoby bezděky pohazuje hlavou a husté prameny jí kloužou po ramenech jako živé.. či se nám snad naskytne pohled na nějakého lva salónů, kterak si ležérně rukou projede hustou kštici s výrazem sebejistého hřebce.. Ne každému byla dána do vínku hříva hustá jako žíně, bohatá a zářivá, ale to, jakou korunu si poneseme na hlavě, máme z velké míry ve vlastních rukou.

Průměrný počet vlasů na hlavě člověka se pohybuje někde mezi 100 000 - 150 000. Rychlost jejich růstu je individuální, ale obecně se uvádí cca 1 cm za měsíc. Více vlasů mají lidé světlovlasí, i když se to někdy na první pohled nezdá, protože světlejší vlasy jsou tenčí, což opticky hustotu porostu zmenšuje. Odborníci říkají, že je normální, když nám za jeden den vypadne 80-100 vlasů. Ale pokud se nám zdá, že nám vlasy padají víc než obvykle, nebo je prostě vidět, že nám na hlavě znatelně ubývají a zhoršila se jejich kvalita, je nejvyšší čas začít něco dělat.

Existuje spousta faktorů, které vlasy ničí či způsobují jejich vypadávání. Životní prostředí, stres, hormonální změny a poruchy, užívání některých léků a hormonální antikoncepce, infekce kůže, a v neposlední řadě nedostatek vitamínů a minerálů, špatná strava a náš životní styl vůbec. I tady platí stará pravda, jak uvnitř, tak venku. To znamená, že změny k horšímu uvnitř našeho těla se projevují i navenek, právě na naší kůži, vlasech a nehtech. Jestli si někdo myslí, že situaci zachrání jenom nákupem drahých zázračných šampónů a vodiček, tak to je na omylu. Nepopírám jejich alespoň částečný účinek, ale pokud nedáme tělu, co si žádá, můžeme se tím vším polévat donekonečna a zázrak se nestane.

Je tedy nutné naše tělo dostatečně a pravidelně zásobovat všemi potřebnými vitamíny a minerály.
Velmi důležitý prvek pro zdraví kůže, vlasů a nehtů je zinek. Jeho doporučená denní dávka je 15 mg. Významným zdrojem zinku jsou dýňová semínka, ořechy, sója, luštěniny, ryby a maso. Vysoký obsah zinku má i kopřiva, kterou lze užívat vnitřně jako čaj či přísadu do polévek.
Další důležitý prvek je železo. Jeho nejvýznamnějším zdrojem je červené maso, špenát a zelená zelenina, celozrnné obiloviny, žloutek, ryby, kokos a mák.
Také selen, obsažený například v česneku, kvasnicích a rajčatech, se podílí na zdraví vlasů a kůže.
Stejně tak křemík, kterému se také říká 'minerál krásy'. Pro růst a kvalitu vlasů, ale také nehtů, kostí a zubů je nezbytný. Jeho hlavními a běžně dostupnými zdroji jsou ořechy, jablka, cibule, celozrnné obiloviny, ryby, třešně, mrkev.
draslík, nezbytný ke správnému metabolismu buněk, nám pomůže. Najdeme jej především v mořské soli a minerálních vodách, z potravin pak v obilovinách, semenech a oříšcích, v ovoci a zelenině.
Vitamíny skupiny B jsou také nezbytné pro zdravé kadeře. Pivovarské kvasnice a droždí asi vedou v bohatosti na "Béčka", ale také ořechy, luštěniny, slunečnicová semínka a opět celozrnné obiloviny. Důležitý je hlavně vitamín B2, který je v našem těle nepostradatelný pro obnovu tkání.
Kdyby se mělo nějak shrnout dostatečné zastoupení výše jmenovaných minerálů a vitamínů v naší běžné stravě, jako optimální to vypadá na porci celozrnného müsli s ořechy a několik kusů ovoce a zeleniny denně. Sem tam nějaká ta minerálka, sem tam kopřivový čaj. Nic, co by člověku otrávilo den, nebo ho stálo nějaké zvláštní úsilí. Právě naopak, poskočí si nejen naše vlasy!

Jelikož vlas tvoří z velké části bílkoviny, strava s jejich vysokým obsahem nám v tomto případě také jenom prospěje. Tady poslouží obyčejná potravinová želatina i doplňky stravy pro posílení kloubů, nebo třeba sulc. Silnější nátury si mohou vařit prasečí nožičky a chroustat chrupavky všeho druhu. Po dlouhodobějším užívání zaznamenáme nejen pevnější a lesklejší kštici, ale i zlepšení nehtů a kůže, kterým se posílí jejich pevnost a elasticita. Běžnými potravinami bohatými na bílkoviny jsou všechny druhy masa, rýže, fazole, sója, ořechy, vejce a mléčné výrobky.

Stejně jako každý jiný orgán, i vlasy potřebují dostatečné prokrvování a zásobování potřebnými živinami. Pokud není vlasový kořínek dostatečně prokrven, nedostává se mu živin a kyslíku, ochabuje a může i odumřít. Prokrvení vlasové cibulky můžeme snadno pomoci jemnou masáží. Žádné zběsilé rejdění a drápání. Pravidelná a jemná masáž kůže na hlavě krouživými pohyby prstů podporuje růst vlasů a zlepšení jejich kvality.
Ale jsou i rostliny, které nám pomohou s prokrvením. Například ginko biloba, česky jinan dvojlaločný. Výtažek z listů tohoto prastarého a krásného stromu se dá koupit v každé lékárně a prospěje nejenom našim vlasům a kůži. Díky tomu, že zlepšuje prokrvení celého těla a mozku, je považován za "elixír mládí" a strážce mentálního zdraví člověka.

Tak vám přeji vytrvalost na vaší cestě vnitřním zdravím za vnější krásou.. a příště se podíváme, jak naši hřívu posílit a oblažit zvenku.



další články seriálu Bylinky v akci



© 2005 – 2017 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.