Pravidla internetového obchodu platí i na Facebooku
seriál :: Zajíc v pytli
Nakupování po internetu má jednu nespornou výhodu - právo si objednávku rozmyslet a odstoupit od ní ve lhůtě 14 dnů. To však neplatí jen pro e-shopy. Stejná pravidla se vztahují i na obchodníky nabízející zboží na Facebooku, přestože o sobě mnohdy tvrdí, že „nejsou e-shop“. Dokládá to i nový rozsudek Okresního soudu v Kladně.
Na co si dát pozor při vyřizování hypotéky
seriál :: Zajíc v pytli
Jsme v době historicky nejnižších úrokových sazeb. V případě, že se této příznivé situace chystáte využít, dejte pozor, abyste při vyřizování hypotečního úvěru nenarazili na problém. Získání hypotéky totiž má svá úskalí. Výhodné nabídky nebývají zadarmo, ne všechny příjmy jsou z hlediska bonity akceptovány a vyřízení hypotéky nebývá otázkou jen několika málo dnů.
Časté dilema – víte, u koho reklamovat?
Čeští spotřebitelé jsou mnohdy na pochybách, u koho mají uplatnit reklamaci. Prodávající odkazuje na servis a ten zase naopak. Nezřídka se změní provozovatel e-shopu, ale přitom se to na vzhledu a názvu internetových stránek nijak neprojeví. Současný a dřívější provozovatel si pak spotřebitele přehazují jako horký brambor. Kdo je tedy povinen reklamaci přijmout a vyřídit?
Online nákupy v EU – znáte svá práva?
seriál :: Zajíc v pytli
Předvánoční nákupy se nezadržitelně blíží a spotřebitelé se víc než kdy jindy začínají ohlížet po výhodných nabídkách koupě zboží na internetu. Obchodníci zase hledají nové trhy v jiných zemích, a tak se někteří zaměřují i na Českou republiku. Je nakupování v evropských e-shopech rizikové? A co dělat v případě reklamace?
Změny v Husákově novele mohou stát živnostníky statisíce a hrozí sankce z EU
seriál :: Zajíc v pytli
Podzim 2014 se v oblasti telekomunikací nejspíš zapíše jako černý pátek pro spotřebitele. Poslanci totiž odsouhlasili všechny navrhované změny zákona o elektronických komunikacích, které vychází vstříc výhradně operátorům.
Nový trik podomních prodejců: nabízí zakázkovou výrobu
seriál :: Zajíc v pytli
Sortiment podomního prodeje se stále rozrůstá. Až domů vám dnes přijdou nabídnout i matrace a lůžkoviny, a to zhotovené na míru. Zní vám to dobře? Má to háček. Záměrem podomního obchodníka je připravit vás o právo odstoupit od smlouvy.
Jak na platební a věrnostní karty
Češi opravdu milují karty, a to zejména ty věrnostní. Vedle debetní nebo kreditní karty je totiž jejich peněženka doslova nabita věrnostními a slevovými kartami. A to i takovými, které za roky nepoužili, ale prostě jim ji jednou dali v obchodě nebo poslali poštou a Čechům je líto ji z peněženky vyhodit..
Také kupujete vzduch?
seriál :: Zajíc v pytli
V továrnách se vyrábí vzduch, kamiony jej přepravují, prodejci umísťují na regály v obchodech a zákazníci si jej nedobrovolně kupují. Že ne? Ale ano – spolu s výrobky prodávanými v nadměrných obalech. Bezdůvodně velké obaly zbytečně zatěžují životní prostředí a matou zákazníky.
Nenechte propadnout svůj kredit!
dTest prozkoumal obchodní podmínky předplacených mobilních služeb 30 běžných a virtuálních operátorů a našel mezi nimi značné rozdíly. U některých kredit nepropadá a při ukončení smlouvy dokonce dostanete své peníze zpět.
Marně čekáte na dodání balíku? ´Do ruky´ neznamená do ruky? Braňte se.
seriál :: Zajíc v pytli
Kdo by to neznal. Poslali vám poštou zásilku prostřednictvím služby Balík Do ruky, doma však v určeném termínu marně čekáte na příchod doručovatele. Zásilka se totiž buď opozdila, nebo místo doručení leží na poště a vy máte ve schránce oznámení o nezastižení adresáta. Obrana však existuje.
Pojištění proti živlům? Aktuální hlavně v srpnu
Bouřky, přívalové deště, krupobití. Právě v srpnu o sobě dávají tyto rozmary počasí vědět nejčastěji. A pojišťovny tak každý rok hlásí zvýšený zájem o pojištění proti živelným pohromám.
Rizika reklamace po telefonu
seriál :: Zajíc v pytli
Reklamovat služby operátora či chybné vyúčtování po telefonu je rychlé a pohodlné. Není to však nejvhodnější způsob řešení problematické situace. Pokud operátor reklamaci nevyřídí, budete těžko prokazovat, že jste reklamaci uplatnili v zákonem stanovené lhůtě, nebo že vám byly sděleny chybné informace.
Ledové čaje – málo čaje, hodně cukru
seriál :: Zajíc v pytli
Za co vlastně platíme, když si kupujeme ledový čaj? Časopis dTest poslal do laboratoře 21 černých a zelených ledových čajů s příchutí citrónu či limetky. Téměř polovina testovaných výrobků obsahovala extrémně nízké množství čajového extraktu či dokonce vůbec žádný. Chybějící chuť čaje výrobci dohánějí cukrem či umělými sladidly.
Jak správně reklamovat vady zájezdu
seriál :: Zajíc v pytli
Nový občanský zákoník přinesl řadu změn i v případech, kdy zákazníci reklamují služby poskytované cestovními kancelářemi. Zásadní změnou je především zkrácení lhůty, po kterou můžete uplatnit reklamaci, a to ze tří na jeden měsíc po skončení zájezdu. Vady je navíc třeba reklamovat hned na místě. Nově můžete také požadovat náhradu za ztrátu radosti z dovolené.
V kraji je o řešení dluhových pastí obrovský zájem
Regionální pobočka společnosti Člověk v tísni proškolila v rámci projektu Obezřetnost se vyplácí dalších padesát tři sociálních pracovníků obcí a poskytovatelů sociálních služeb z Plzeňského kraje v dluhové problematice. Kurzy vedli zkušení poradci, kteří mohou využít několikaleté zkušenosti s pomocí lidem topícím se v dluzích.