Dvanáct tipů, které vám pomohou zbavit se cigarety jednou provždy

FiftyFifty, společenský magazín.
Dvanáct tipů, které vám pomohou zbavit se cigarety jednou provždy na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Dvanáct tipů, které vám pomohou zbavit se cigarety jednou provždy

FiftyFifty
Share

Dvanáct tipů, které vám pomohou zbavit se cigarety jednou provždy

seriál :: Nekuř, uschne ti!

Skoncovat s kouřením není snadné a podařit se to může jen tomu, kdo doopravdy chce. Pro ty, kdo už mají dost nesvobody, dýmu, ponižujícímu zápachu a dobrovolného pustošení zdraví, zde máme dvanáct tipů, které jim mohou pomoci změnit život k lepšímu. Třeba se mezi nimi najde i klíčový nápad, který během četných odvykacích pokusů ještě nezkusili.

Dvanáct tipů, které vám pomohou zbavit se cigarety jednou provždy

  Tip č. 1: Musíte vědět, proč přestáváte. Abyste se vzdali všech dobrodiní nikotinu, musíte mít vážně dobrý důvod. Čím bude osobnější a více konkrétní, tím lépe.
  Tip č. 2: Nepřeceňujte svou silnou vůli. Nikotin je návykový a přestat s kouřením ze dne na den bez farmakologické podpory je prokazatelně obtížnější. Odstraňte nejhorší abstinenční příznaky pomocí náplastí nebo žvýkaček.
  Tip č. 3: Zkuste odvykací léky na předpis. Kromě volně prodejných léků tu jsou ještě ty na předpis. Jsou účinné, takže vám boj s cigaretou usnadní. Požádejte o ně svého lékaře.
  Tip č. 4: Nebuďte v tom sami. Řekněte rodině i přátelům, že chcete odvykat. Určitě vás podpoří a vy se budete cítit více zavázáni dostát svému rozhodnutí.
  Tip č. 5: Zatočte se stresem. Jeden z důvodů, proč lidé kouří, je ten, že nikotin pomáhá relaxovat. Naplánujte si předem jiné způsoby relaxace – hudbu, sport nebo masáže. V prvních týdnech odvykání se snažte vyhýbat stresovým situacím.
  Tip č. 6: Vyhněte se alkoholu a dalším spouštěčům. Kromě alkoholu se zpočátku vyhněte i dalším situacím, ve kterých jste byli zvyklí kouřit. Pokud kouříte po jídle, zkuste si místo cigarety prostě jen vyčistit zuby nebo žvýkat žvýkačku.
  Tip č. 7: Ukliďte dům. Jakmile jste típli svou poslední cigaretu, vyhoďte všechny zapalovače a popelníky. Vyperte záclony, závěsy a prádlo načichlé kouřem, abyste zbavili byt jeho cigaretového zápachu.
  Tip č. 8: Zkoušejte to znovu a znovu. Je naprosto běžné při odvykání selhat. Mnoho kuřáků absolvuje několik pokusů, než se jim podaří nakonec přestat. Nikdy se nenechte odradit neúspěchem.
  Tip č. 9: Začněte se hýbat. Fyzická aktivita zmírní vaše odvykací příznaky a pomůže zbrzdit nechtěné přibírání na váze. Zkuste najít druh pohybu, který vás bude opravdu bavit.
  Tip č. 10: Jezte ovoce a zeleninu. Při odvykání kouření se nesnažte držet dietu. Namísto toho zařaďte do jídelníčku více ovoce, zeleniny a celozrnných výrobků.
  Tip č. 11: Vyberte si svou odměnu. Když přestanete kouřit, ušetříte peníze. Nebojte se je utratit za něco, co vám udělá radost.
  Tip č. 12: Dělejte to pro zdraví. Nezapomeňte, že kromě ušetřených peněz si odvykáním pravděpodobně přidáte pěkných pár let zdravého a kvalitního života navíc. Užijte si každý nový den bez cigarety!
 

Zdroj: Léčba rakoviny.cz 



další články seriálu Nekuř, uschne ti!



© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.