8 tipů, které vám pomohou přežít první týdny odvykání

FiftyFifty, společenský magazín.
8 tipů, které vám pomohou přežít první týdny odvykání na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > 8 tipů, které vám pomohou přežít první týdny odvykání

FiftyFifty
Share

8 tipů, které vám pomohou přežít první týdny odvykání

seriál :: Nekuř, uschne ti!

Na celém světě je přibližně 15 miliónů kuřáků, kteří by se rádi zbavili své závislosti na cigaretách. Drtivá většina však nevydrží ani týden. Patříte do skupiny chronických odvykačů? Možná vám následující řádky pomohou.

Průzkumy ukazují, že pouze třem procentům z nich se skutečně podaří na chvíli přestat. Po počátečním „úspěchu“ ovšem přichází velmi často zklamání a většina se ke kouření zase vrací. Někteří lidé po takovémto pokusu začnou kouřit dokonce ještě více.

Nikotin v cigaretách vytváří silnou závislost. Pokud jste se již dříve pokoušeli s kouřením skoncovat, sami víte nejlépe, jak je to těžké. Kuřáci, kteří chtějí přestat, totiž procházejí nejen fyzickým, ale i psychickým odvykáním.

Nejtěžší jsou první dny. Jak dosáhnout toho, aby vaše úsilí nepřišlo nazmar a skutečně jste přestali kouřit na delší dobu? Jak zabránit tomu, abyste do toho po týdnu nespadli znova?

Zkuste se řídit následujícími radami:
  1. Hodně pijte, hlavně čistou vodu
  Vyhněte se pití kávy a alkoholu, zvyšují chuť na cigaretu. Nejlépe se osvědčila čistá studená voda. Když se o vás pokouší cigareta, vypijte jednu sklenici. Zkusit můžete i ovocné čaje nebo pomerančový džus.
  2. Omezte cukr a tučná jídla
  Zkuste jíst nízkokalorická jídla a hodně zeleniny (nejlépe mrkev), žvýkačky bez cukru, popcorn nebo sýry. Jídla nevynechávejte, pouze je takto změňte.
  3. Dopřejte si více spánku
  Zkuste jít spát dříve a více odpočívejte. To samozřejmě neznamená, že nutkání kouřit prostě přespíte. Nedostatek spánku ale způsobuje nervozitu a stres a tím pádem potřebu si zakouřit.
  4. Čímkoliv se rozptylte
  Párkrát se zhluboka nadechněte, rozptýlíte se a odvedete pozornost jinam. Začněte s někým v práci nebo doma mluvit. Každý den si připomeňte, proč chcete přestat kouřit.
  5. Změňte své zvyky
  Při cestě do práce jděte jinou cestou. Běžte se najíst jinam než obvykle nebo si v jídelně sedněte k jinému stolu. Vyhněte se místům, kde běžně kouříte vy nebo jiní kuřáci. Pokud kouří i někdo z rodiny nebo blízkých přátel, požádejte je, aby nekouřili před vámi.
  6. Zmírněte stres
  Dejte si horkou sprchu, čtěte knížku, poslouchejte hudbu nebo si pusťte film.
  7. Napodobte cigaretu jiným předmětem
  Jestli nemůžete odolat pocitu cigarety v ústech, nahraďte ji něčím jiným. Použijte tužku nebo váleček z papíru. Nikdy si v puse jen tak nehrajte s opravdovou cigaretou s tím, že si ji nezapálíte, to se nepodaří a stejně sáhnete po zapalovači.
  8. Pravidelně cvičte
  Pravidelná fyzická aktivita pomáhá udržet vaši pozornost z dosahu cigaret.


Zdroj: Odvykání kouření.cz 



další články seriálu Nekuř, uschne ti!



© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.