Zdravý doping: ovoce a zelenina nesmí na talíři chybět!

FiftyFifty, společenský magazín.
Zdravý doping: ovoce a zelenina nesmí na talíři chybět! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Zdravý doping: ovoce a zelenina nesmí na talíři chybět!

FiftyFifty
Share

Zdravý doping: ovoce a zelenina nesmí na talíři chybět!

Někdo se nemůže na zeleninu ani podívat, jiní ji považují za základ stravování. Rozhodně by spolu s ovocem měla mít v našem jídelníčku výraznější zastoupení, než je tomu nyní.

Zdravý doping: ovoce a zelenina nesmí na talíři chybět!zoom

Člověk je všežravec, a jeho strava by tedy měla být především pestrá. Na samotné zelenině či ovoci vyváženou stravu nepostavíte, rozhodně se ale nevyplácí jejich konzumaci zanedbávat. Zelenina má na zdraví blahodárné účinky, což je pro chronicky nemocné, a tedy i osoby s ereskou, obzvláště důležité.


Vzpruha pro tělo

Neutvrzujte se v tom, že vám zelenina nechutná. Pokud jste ji jedli naposledy ve školní jídelně, je čas to zkusit znovu. Pokud umíte zeleninu připravit, vybere si dnes každý. A proč jsou ovoce a zelenina v jídelníčku tak zásadní?
  Výzkum opakovaně dokazuje, že zvýšení příjmu ovoce a zeleniny snižuje riziko kardiovaskulárních chorob.
  Díky obsaženému draslíku pomáhá zelenina regulovat krevní tlak a zvrátit negativní účinky zvýšeného příjmu soli. A se solí má problémy téměř každý Čech.
  Zdravé plody nás chrání před rakovinou. Mechanismů, jak na tělo působí, je mnoho a dopady jsou markantní.
  Některé druhy ovoce snižují riziko rozvoje diabetu 2. typu.
  Obsažená vláknina a voda usnadňují trávení.
  Zelenina a ovoce také chrání zrak před některými poruchami a předčasnou degenerací.


Čtyři mazané tipy, jak se zakousnout do zeleniny

  Neschovávejte ovoce a zeleninu do lednice nebo do spíže. Nechte je v dosahu někde na očích – budete mít na paměti, že je musíte rychle spotřebovat.
  Změňte své trasy samoobsluhou. Občas stačí obejít ostrůvek s ovocem a zeleninou z opačné strany a najdete produkty, které vám mohou chutnat.
  Brambory se do objemu zkonzumované zeleniny nepočítají. Berte je spíš jako přílohu, vaši potřebu zeleniny nemohou naplnit.
  Používejte zeleninu a některé ovoce při vaření pravidelně. Zajímavých receptů je všude dost.



Zdroj: Ereska aktivně.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.