Zacvičte s psoriázou, vám i kůži bude líp!

FiftyFifty, společenský magazín.
Zacvičte s psoriázou, vám i kůži bude líp! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Zacvičte s psoriázou, vám i kůži bude líp!

FiftyFifty
Share

Zacvičte s psoriázou, vám i kůži bude líp!

Chcete dostat lupénku pod kontrolu? Začněte být aktivní. Pravidelný pohyb nejenže vylepší kondici, ale navíc může i zmírnit projevy psoriázy. Jen musíte pokožce věnovat pozornost a péči, jakou si zaslouží.

Zacvičte s psoriázou, vám i kůži bude líp!zoom

Není žádným tajemstvím, že pravidelné cvičení pomáhá redukovat váhu. Víte, že pacienti s psoriázou váží o 7 % více než lidé bez této nemoci? Proč to tak je, není dosud jasné. Mezi obezitou a lupenkou ale zřejmě existuje nějaké pojítko. Pravděpodobně se jedná o chronický zánět, který obezitu doprovází. Ten zhoršuje i projevy lupénky. Navíc stimuluje tvorbu tukových buněk, takže se pacient ocitá v začarovaném kruhu: čím je silnější, tím více tukových buněk se dál tvoří. Kromě kontroly obezity má cvičení i další pozitiva. Vede mimo jiné ke zlepšení funkce oběhového systému. To je právě pro psoriatiky velmi důležité, neboť jsou k těmto onemocněním náchylní. Navíc léčba bývá u obézních lidí méně účinná.
 

Nástrahy pro aktivní psoriatiky

I když si uvědomujete důležitost pohybu pro zdraví, je mnohdy velmi těžké odhodlat se k činu. Obléknout se do plavek nebo sportovního oblečení a odhalit tak místa na pokožce, která raději skrýváte, to bývá těžké. Na psoriatiky číhají i další nepříjemnosti spojené s cvičením.
  Sportovní zranění, které pronikne kůží, může spustit výsev lupénky.
  Pocení, a to zejména v podpaží, kožních řasách nebo pod prsy, projevy psoriázy zhoršuje.
  Pokud cvičíte příliš a zároveň máte potíže s klouby, mohou se tyto obtíže nevhodným a náročným pohybem zhoršit.
 

Pečujte o kůži

V první řadě zabezpečte, aby nedocházelo ke zbytečnému dráždění pokožky.
  Ihned po cvičení zajděte do sprchy a jemně se osušte, kůži ručníkem nedrhněte.
  Do míst se zvýšeným třením aplikujte vazelínu nebo prášek absorbující pot.
  Při jakémkoliv zhoršení zánětu kůže ho začněte ihned léčit.

Kombinujte aerobní a zátěžové cvičení. Můžete začít například jógou, která je vhodná i pro pacienty s psoriatickou artritidou (postižení kloubů), a postupně přejít k těžším cvikům.


Zdroj: Cílená léčba.cz 






© 2005 – 2022 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.