Využijte změnu času ke splacení spánkového dluhu

FiftyFifty, společenský magazín.
Využijte změnu času ke splacení spánkového dluhu na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Využijte změnu času ke splacení spánkového dluhu

FiftyFifty
Share

Využijte změnu času ke splacení spánkového dluhu

Až se za několik dní – 26. října – posunou hodiny ze 3:00 zpět na 2:00, můžeme tuto hodinu navíc využít tak, jak se nám zamlouvá nejvíce. Odborníci ale radí: věnujte tuto hodinu splacení svého spánkového dluhu!

Spánek nesmí ustupovat ostatním činnostem
Až příliš často v dnešní době dáváme přednost pracovním či rodinným povinnostem před dostatkem spánku. Lékaři z Kliniky pro poruchy spánku ze Stanfordské univerzitní nemocnice v Kalifornii radí: Udělejte ze spánku svou prioritu, nikoli druhořadou záležitost! Nedostatek kvalitního spánku totiž vede k nesoustředěnosti, nevýkonnosti, problémům s krátkodobou pamětí, změnám nálady a dennímu pospávání. To vše pak vede ke zvýšení napětí v rodině i v práci a nízké denní produktivitě. Takže tím, že si uberete například hodinu spánku a věnujete ji práci, jste vlastně nic nezískali – naopak celodenně sníženou produktivitou si často přiděláte i práci na další den.

Spánkový deficit ovlivňuje i zdraví

Kromě výše zmíněných, poměrně nedůležitých potíží, vede nedostatek spánku i k jiným, závažnějším důsledkům. Z vědeckých studií vyplývá, že lidé, kteří nedostatečně spí, trpí častěji poruchami imunity a s tím spojenými častějšími infekčními nemocemi. Tito lidé také obvykle pozorují sníženou chuť k jídlu, a přesto zároveň více inklinují k přibírání na váze.

Přechod na zimní čas – první krok ke změně k lepšímu

Dobrým odrazovým můstkem, jak se dostat ze začarovaného kruhu, nám může být i tato jedna hodina k dobru, kterou nabízí časový posun z letního času na standardní čas zimní. Je ale zřejmé, že o dobrý spánek je třeba pečovat celoživotně a že pokud trpíme chronickým nedostatkem spánku, tato jedna hodina navíc stačit nebude.

Kdy půjdeme 26. 10. spát?

Berme tedy přechod z letního času na zimní jako naši šanci a jděme spát v obvyklou hodinu, nikoli o hodinu později. Je možné, že následující den večer se nám ve stejný čas ještě nebude chtít do peřin, přesto bychom se k tomu měli přinutit – naše tělo se nám za tuto snahu odmění.

Zdroj: Psychické zdraví.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.