Vyrazte ven pro vitamin D. Kolik času na slunci je potřeba?

FiftyFifty, společenský magazín.
Vyrazte ven pro vitamin D. Kolik času na slunci je potřeba? na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Vyrazte ven pro vitamin D. Kolik času na slunci je potřeba?

FiftyFifty
Share

Vyrazte ven pro vitamin D. Kolik času na slunci je potřeba?

Vitamin D je v souvislosti s roztroušenou sklerózou často probíraným tématem. Má vliv na rozvoj onemocnění, nebo ne? A jak moc by se měli pacienti vystavovat slunečnímu záření, které je hlavním zdrojem tohoto vitaminu?

Vyrazte ven pro vitamin D. Kolik času na slunci je potřeba?zoom

Kanadští odborníci potvrzují, že existuje spojitost mezi nízkou hladinou vitaminu D a náchylností k propuknutí roztroušené sklerózy. U pacientů, kteří se s touto nemocí již léčí, je nedostatek tohoto vitaminu spojován s relapsy a horší pohyblivostí. Někteří neurologové tedy pacientům s roztroušenou sklerózou doporučují užívání doplňků stravy s „déčkem“ v množství až 4000 IU (mezinárodních jednotek) denně. To odpovídá přibližně 100 mikrogramům.


Ideální zdroj: slunce

Nejvýznamnějším a nejpřirozenějším zdrojem vitaminu D je sluneční záření. Pokud vám bude svítit slunce na obličej a paže zhruba 20 minut denně každý třetí den, dostane vaše tělo dostatečné množství této důležité látky. Dobrou zprávou je, že pro načerpání „déčka“ rozhodně není potřeba dlouhodobý intenzivní pobyt na sluníčku. Tím by se naopak zvýšilo riziko vzniku rakoviny kůže, o horší snášenlivosti horka u pacientů s roztroušenou sklerózou nemluvě.


Posílí tělo i ducha

Přestože je vitamin D díky slunci poměrně snadno dostupný, je mnohdy ve stínu vitaminů C či B. Pro tělo je ale neméně důležitý.
 Podílí se na správném fungování imunity, která je při roztroušené skleróze velmi důležitá.
 Příznivě ovlivňuje stav kostí a brání jejich řídnutí.
 Jeho nedostatek je spojován s rozvojem srdečních nemocnění, diabetu i rakoviny.
 Pomáhá udržovat dobrou náladu a zlepšuje psychickou kondici.

V měsících, kdy není slunečního záření tolik jako v létě, si tělo bere vitamin D ze svých zásob. Bez ohledu na roční období ho můžete doplňovat i z dalších přirozených zdrojů, jako jsou tučné ryby, droždí či vejce.


Víte, jak na tom jste?

Pokud chcete mít přehled o vitaminu D ve svém těle, můžete si nechat zjistit jeho hladinu v krvi. Za ideální výsledek je považováno množství nad 75 nmol/l. Jelikož statistiky ukazují, že více než polovina dospělých má „déčka“ nedostatek, využijte aktuální roční období k načerpání jeho zásob tou nejpřirozenější cestou – pobytem na slunci.


Zdroj: Ereska aktivně.cz 






© 2005 – 2020 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.