Víte, že omega-3 mastné kyseliny zmírňují příznaky ADHD?

FiftyFifty, společenský magazín.
Víte, že omega-3 mastné kyseliny zmírňují příznaky ADHD? na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Víte, že omega-3 mastné kyseliny zmírňují příznaky ADHD?

FiftyFifty
Share

Víte, že omega-3 mastné kyseliny zmírňují příznaky ADHD?

ADHD představuje poruchu pozornosti, která se projevuje už v útlém dětství. V současné době je stále více dětí hyperaktivních a touto poruchou trpí. Objevte, jak při ADHD pomáhají omega-3 mastné kyseliny a proč se bez nich tělo neobejde.

Víte, že omega-3 mastné kyseliny zmírňují příznaky ADHD?zoom

Sardinky, tuňák, losos, makrela, sleď nebo treska. Který z těchto druhů ryb je vaším favoritem? Ze zdravotního hlediska je to v podstatě jedno. Všechny tyto ryby jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny.

Omega-3 mastné kyseliny se někdy označují jako esenciální. To znamená, že tělo si je nedokáže samo vyrobit, a tak je musíme přijímat v potravě již „hotové“. Kromě tučných mořských ryb jsou výborným a dobře využitelným zdrojem i potravinové doplňky s těmito kyselinami.

A co se stane, pokud organismu tyto zdravé tuky nedopřejeme? Strádat bude srdce i nervový systém, budeme trpět změnami nálad nebo poruchami myšlení a soustředění.


Pro hyperaktivní děti, studenty, manažery i seniory

Podle výzkumů mají nedostatek omega-3 kyselin i lidé s ADHD. Naopak podávání těchto zdravých kyselin se projeví:
  zlepšením pozornosti a paměti,
  zvýšením schopnosti soustředit se,
  zmírněním úzkosti a deprese.

O užívání omega-3 mastných kyselin se nejprve poraďte s lékařem.
Ten stanoví denní dávku a zohlední přitom další možnou léčbu. Tyto kyseliny mají totiž tendenci ředit krev. To je naprosto v pořádku a žádoucí u zdravých lidí, kteří neužívají žádné léky. Ale když se při ADHD užívají léky, které snižují srážení krve, mohly by vyšší dávky omega-3 kyselin způsobit vážné zdravotní problémy.


Omega-3 umí mnohem víc

Že ADHD netrpíte? V pořádku, ale přesto byste měli příjmu omega-3 mastných kyselin věnovat pozornost. Tyto kyseliny totiž:
  mírní příznaky premenstruačního syndromu,
  upravují hladinu cholesterolu v krvi,
  prospívají srdci a cévám,
  zlepšují zdravotní stav astmatiků.

Možná nejíte rádi ryby a z představy rybího tuku na lžičce je vám nevolno. Poohlédněte se po kapslích s omega-3 mastnými kyselinami. Takto elegantně posílíte zdraví a váš dech zůstane voňavý a příjemný partnerovi i kolegům v práci.

Zdroj: U lékaře.cz 
Autor: Jakub Žiška






© 2005 – 2018 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.