Utečte vánočním faldíkům!

FiftyFifty, společenský magazín.
Utečte vánočním faldíkům! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Utečte vánočním faldíkům!

FiftyFifty
Share

Utečte vánočním faldíkům!

Nestíháte pro všechny ty nákupy, pečení a uklízení před Vánoci cvičit? Tak to dožeňte o svátcích. Už žádné výmluvy. Zkuste si dát a splnit předsevzetí tentokrát ještě před koncem roku – za každou misku cukroví si naordinujte minimálně hodinovou svižnou procházku. Uvidíte, že vás vánoční kila letos nedostihnou a ani si nebudete muset odříkat sladkosti, alkohol ani kapříka se salátem… Vyžaduje to od vás ovšem dodržet několik podmínek.

Utečte vánočním faldíkům!zoom

Jezte cukroví po malých dávkách

Což v realitě znamená průběžně – už během adventu. Má to několik výhod: Za prvé jste před svátky v jednom kole, takže budete mít víc příležitostí prázdné kalorie z cukru, mouky, čokolád a alkoholu snáz spálit. A za druhé o Vánocích už na ně nebudete mít takovou chuť. Nejhorší, co můžete pro svou linii udělat, je celý prosinec si cukroví odpírat a pak ho spořádat během několika svátečních dnů a završit to další várkou ve slané podobě o Silvestru… Ochutnávejte tedy už od chvíle, kdy vytáhnete lákavé kousky z trouby. Předejdete tak vánočnímu obžerství.

Neseďte doma

Už jen to, že vyrazíte ven – na pár hodin z dosahu cukroví a dalších lákadel, vám pomůže o Vánocích nepřibrat. Všichni víme, že nejhůř se jídlu odolává, když si hoví mezi vámi, gaučem a televizí. Tak tomu předejděte nebo ještě lépe utečte. Kdo říká, že v mrazu a sněhu se nedá běhat? Dá. Ať už na běžkách či v teniskách. Je to sice fyzicky náročnější (ale zase spálíte víc kalorií) a vyžaduje to pečlivou přípravu před výkonem. Aby vás místo povánočních faldíků nedostihla novoroční chřipka!

Funkční prádlo na sebe, první pomoc do kapsy

Nepodceňujte výběr oblečení. Na podzim jste si ještě mohli dovolit vyrazit do přírody v džínách, staré mikině a ležérní šálkou kolem krku, v mrazu už ale s touto garderobou příliš riskujete. Vrstvěte proto na sebe raději funkční prádlo a svršky postupně shazujte a navlékejte podle toho, zda jste zrovna zahřátí, zpocení či zimomřiví. Nejčastěji totiž nachlazení přivolá předchozí prochladnutí. Počítejte s tím, že se to bohužel může stát i vám a přibalte si sebou raději vhodný preparát, který použijete hned při prvním zaškrábání v krku případně s ním vyženete nudli v nose. Pokud podchytíte bacily včas, ještě než se stihnou v organismu výrazně přemnožit, snížíte tím délku a intenzitu onemocnění. Vyzkoušejte například Ambrosan. Je volně prodejný, a proto ho můžete užít sami hned při prvních projevech kašle. Navíc je k dostání ve třech různých formách. Kdo rád medicínu po lžičkách, koupí si kapky. Komu vadí hořká chuť, spolkne tabletu. Pro děti je ideální sirup Ambrosan.

Vyhněte se otravnému smrkání

Při pohybu na čerstvém vzduchu dostávají zabrat také nosní sliznice. Že vám teče z nosu tedy nemusí hned znamenat zánět nosohltanu, potažmo rýmu. Ale i tak to bývá nepříjemné. V takové chvíli, kdy vás obtěžuje neustálé smrkání, sáhněte po přírodním preparátu. Konkrétně řada nosních roztoků Physiomer pro celou rodinu je vhodná i preventivně proti rýmě a hodí se i na každodenní nosní hygienu. Roztoky jsou šetrné k vnitřnímu prostředí dutin, neobsahují žádné umělé chemické látky a nevzniká na ně rezistence. Stačí přitom pár vstřiků a úleva je zaručena. Mořská voda, kterou roztoky Physiomer obsahují, dezinfikuje a jemně stahuje nosní sliznice. Zabraňuje tak jejich zduření a snižuje četnost smrkání, které pokud je příliš časté a intenzivní, může nosní dutiny poškodit. V odřeninách  se pak snáz uchytí kapénková infekce…

Radost z pohybu

Těžko se nutit do sportu, když víte, že vás po pár kilometrech začne všude možně píchat a tahat. Nejlépe tomu předejte, pokud se po pár minutách lehce protáhnete. Buďte přitom zvlášť opatrní, pokud se ven vypravíte v mrazu. Nemusíte se natahovat jak hadí žena, stačí lehce protřepat kotníky, roztočit ruce na uvolnění ramenních kloubů a dát si pár rychlých poskoků na „promazání“ kolen. Pokud vás čeká jen lehký klus na pevném suchém terénu bez dlouhých sprinterských skoků, není nutné zdlouhavě protahovat třísla.

Pozor ovšem ve chvíli, kdy je venku náledí nebo vyrážíte na běžky. V takovém terénu a pohybu dostávají enormně zabrat nejen třísla ale také kotníky a je dobré se vydávat na takový sportovní výkon, jen pokud jste opravdu zcela v pořádku. Pokud vás v minulosti tyto části těla trápila, raději je před výkonem obvažte obinadlem a každopádně sebou přibalte chladivý gel i krém Dolgit – pro jistotu. Pokud ho použijete ihned po poranění, zamezíte tím velkému otoku a předejdete komplikacím. Radost z pohybu přeje nejen připraveným ale hlavně zdravým!
 

 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.