Předcházejte vysokému tlaku, choďte pěšky!

FiftyFifty, společenský magazín.
Předcházejte vysokému tlaku, choďte pěšky! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Předcházejte vysokému tlaku, choďte pěšky!

FiftyFifty
Share

Předcházejte vysokému tlaku, choďte pěšky!

Hypertenzí dnes trpí každý třetí dospělý Čech a nemocných stále přibývá. Jde přitom o poruchu představující obrovské riziko pro rozvoj srdečního infarktu nebo mozkové mrtvice. Přinášíme několik tipů, jak lze vysokému tlaku krve a chorobám s ním souvisejícím účinně předcházet.

Předcházejte vysokému tlaku, choďte pěšky!zoom

1. Spolupracujte s lékařem

Nezapomínejte na preventivní prohlídky u praktického lékaře. Ten zhodnotí, jestli se u vás hypertenze rozvinula, zda je třeba užívat léky a doporučí další opatření, která pomáhají držet tlak krve pod kontrolou. Všechny své plány ohledně zvýšené fyzické aktivity nebo dietních změn s odborníkem vždy předem konzultujte, zvláště pokud již hypertenzí trpíte.

2. Začněte se hýbat

Dopřejte si každodenní půlhodinku pohybové aktivity, která vás baví. Nemusí jít přitom o pro mnohé zastrašující cvičení v posilovně. Zdraví srdce a následně i krevnímu tlaku prospívají také:
domácí práce,
zahradničení,
chození po schodech,
svižná chůze namísto užití dopravního prostředku,
plavání.

3. Cvičte s rozvahou

Pohybová aktivita je pro zdraví srdce a cév prospěšná pouze v případě, že je prováděna s uvážením. Nepřetěžujte se, necvičte do úmoru. Mnohem důležitější je pravidelnost a postupné navyšování fyzické zátěže tak, aby si na ni tělo zvyklo a nereagovalo paradoxně nebezpečným zvýšením krevního tlaku.

4. Zbavte se nadbytečných kil

Vedle pravidelného pohybu je pro tlak krve prospěšné i snížení váhy v případě, že trpíte nadváhou, nebo dokonce obezitou. Toho dosáhnete vhodnou úpravou dietních zvyklostí včetně omezení konzumace alkoholu a soli.

5. Skoncujte s tabákem

Odvyknutí kouření není snadné. V dnešní době s tímto „démonem“ již naštěstí nemusíte bojovat sami. K dispozici jsou odborní lékaři, kteří se touto problematikou zabývají.

6. Zatočte se stresem

Vyhnout se všem „infarktovým“ situacím jednoduše nelze. Je ale možné naučit se je zvládat lépe. Osvojte si některé relaxační techniky, dopřejte si odpočinek, a je-li to nutné, navštivte psychologa.


Zdroj: Kardiochirurgie.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.