Pět důvodů, proč při léčbě závislosti cvičit

FiftyFifty, společenský magazín.
Pět důvodů, proč při léčbě závislosti cvičit na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Pět důvodů, proč při léčbě závislosti cvičit

FiftyFifty
Share

Pět důvodů, proč při léčbě závislosti cvičit

Pravidelné cvičení je důležité pro každého. Při léčbě závislosti však může prospívat dvojnásob. Jaký vliv má na tělo fyzická aktivita a jak pomáhá při odvykání?

Pět důvodů, proč při léčbě závislosti cvičitzoom

Negativním dopadem závislosti často bývá narušení denního režimu, nedostatečná péče o zdraví, citový zmatek a řada tělesných obtíží. Při léčbě závislosti je důležité co nejlépe napravit způsobené škody. Cvičení dokáže pomoci s léčbou psychických i fyzických následků užívání drog. Jak vlastně tělesná aktivita působí?

  Cvičení zmírní úzkost a stres.
  V počátcích odvykání se často objevují pocity úzkosti nebo apatie, deprese, zoufalství, podrážděnost nebo vztek. Cvičení prokazatelně snižuje stres i úzkost, bojuje proti depresi.
  Cvičení podpoří pravidelný denní režim.
  Cvičení by mělo být pravidelné a jako takové podpoří strukturu vašeho dne. Při léčbě závislosti je důležité vrátit životu řád a rytmus. Cvičením můžete svůj den začít nebo skončit, dá vám pevný bod, na kterém můžete stavět.
  Cvičení zabaví a přivede na jiné myšlenky.
  Trávit čas novým způsobem může být složité. Fyzická aktivita vyplní váš čas smysluplným způsobem. Zlepšíte si fyzické zdraví, pročistíte hlavu. Zvýšíte hladinu „šťastných“ hormonů endorfinů přirozeně, bez drog a rizik. Váš mozek se při tréninku musí zaobírat současnou činností, a nemáte tak čas myslet na problémy a nepříjemné pocity spojené s abstinencí. Vrhnete-li se na skupinový sport, můžete se dostat do dobré společnosti a získat nové přátele.
  Cvičení zvýší sebevědomí.
  Pravidelné cvičení posiluje sebedůvěru a optimismus. Souvisí to jednak s procesy, které probíhají v těle během cvičení, jednak s dosaženými úspěchy. Splníte-li si své krátkodobé nebo dlouhodobé cíle při posilování nebo třeba běhu, vaše sebehodnocení se zlepší, máte být na co hrdí.
  Cvičení zabrání návratu k droze.
  Pravidelná fyzická aktivita snižuje chuť na návykové látky a zlepšuje výsledky léčby. Cvičení je vhodné i v kombinaci s jinými druhy léčby, protože umocňuje jejich účinek. Naopak riziko opětovné závislosti díky cvičení klesá. Ale pozor: vynucené cvičení může mít opačný efekt! Vyberte si proto sport nebo cvičení, které vás bude aspoň trochu bavit.

Cvičení představuje významný doplněk léčby závislosti. Zlepšuje náladu i tělesné zdraví, zmírňuje abstinenční příznaky, dovoluje cítit se lépe. Fyzickou aktivitou výborně podpoříte odvykání droze. Samotný pohyb vás však závislosti nezbaví. Vždy je nezbytné současně vyhledat odbornou pomoc.


Zdroj: Substituční léčba.cz 






© 2005 – 2018 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.