Omega-3 mastné kyseliny – tuky, které chcete v těle mít!

FiftyFifty, společenský magazín.
Omega-3 mastné kyseliny – tuky, které chcete v těle mít! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Omega-3 mastné kyseliny – tuky, které chcete v těle mít!

FiftyFifty
Share

Omega-3 mastné kyseliny – tuky, které chcete v těle mít!

Řekne-li se tuky, většině lidí se vybaví slovo škodlivé. Omega-3 mastné kyseliny jsou ale tuky, které pomáhají předcházet nemocím srdce a cév. A to nejen tím, že snižují hladiny triglyceridů a upravují cholesterol. Proč jsou tyto kyseliny tak důležité a jak nám prospívají?

Omega-3 mastné kyseliny – tuky, které chcete v těle mít!zoom

Omega-3 mastné kyseliny jsou látky, které si naše tělo neumí samo vyrobit. Musíme je přijímat z potravy. Typů omega-3 mastných kyselin je hned několik. Jako nejefektivnější při snižování hladiny cholesterolu a prevenci nemocí srdce a cév se ukázaly DHA a EPA. Vyskytují se běžně v tučných mořských rybách a ořeších. Existuje také velké množství produktů s rybími oleji s přímo stanoveným množstvím DHA a EPA. Ty dodají potřebné množství omega-3 kyselin každý den.


Správná rovnováha

Ideální rozložení krevních tuků je velmi důležité. Při špatných poměrech tuků, které nám kolují v krvi, dochází ke kornatění tepen, vzniku vysokého krevního tlaku a poškození různých orgánů včetně srdce a mozku. Škodí hlavně „zlý“ LDL cholesterol a triglyceridy. „Hodný“ HDL cholesterol tělu pomáhá, proto je snaha jeho hladinu zvyšovat. O omega-3 mastných kyselinách platí:
  při vysokých dávkách (2–4 g) snižují hladinu triglyceridů o 25–45 %, efektivní jsou však i v menším množství,
  nejlépe fungují v kombinaci s vyváženou a zdravou stravou,
  z potravinových doplňků s omega-3 mastnými kyselinami těží nejvíce lidé s vysokými hladinami triglyceridů,
  zvyšují hladinu „hodného“ HDL cholesterolu a zvětšují částice „zlého“ LDL cholesterolu – ty jsou totiž v této podobě méně škodlivé.


Krevními tuky to nekončí

Kromě pozitivního efektu na složení krevních tuků mají omega-3 mastné kyseliny i řadu dalších zdravotních přínosů.
  Pomáhají udržovat normální srdeční rytmus.
Poruchy srdečního rytmu jsou jednou z nejčastějších příčin úmrtí.
  Zlepšují funkci krevních cév.

  Snižují srdeční frekvenci a vysoký krevní tlak.
  Zmenšují riziko náhlé smrti u pacientů se srdečními chorobami.
 

Zásobte tělo

Hladiny krevních tuků lze ovlivnit různými způsoby. Jedním z nich jsou omega-3 mastné kyseliny. Ty mají příznivý vliv na zdraví srdce a cév, mozku nebo očí. Pro dostatečný příjem omega-3 mastných kyselin byste měli 2–3× týdně konzumovat tučné mořské ryby. Pokud tak nečiníte, zvažte užívání potravinových doplňku s rybím olejem. Při výběru dbejte zejména na obsah DHA a EPA.


Autor: Dominika Šťastná
Zdroj: U lékaře.cz 






© 2005 – 2018 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.