Nemůžete usnout? Dejte pozor na to, co jíte před spaním!

FiftyFifty, společenský magazín.
Nemůžete usnout? Dejte pozor na to, co jíte před spaním! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Nemůžete usnout? Dejte pozor na to, co jíte před spaním!

FiftyFifty
Share

Nemůžete usnout? Dejte pozor na to, co jíte před spaním!

Převalujete se v posteli a spánek ne a ne přijít. Marně hledáte důvod problémů se spánkem? Jedním z nich může nesprávná strava.

Kdy před spaním jíst?
Většina problémů souvisejících s jídlem je spojena s načasováním jídla. S plným žaludkem se totiž usíná daleko
hůře. Jídlo těsně před spaním často způsobuje pálení žáhy nebo výkyvy hladin žaludečních kyselin, což vede k 
nespavosti. Ideální doba posledního jídla před spaním je tři až čtyři hodiny před ulehnutím. Pokud se totiž člověk
navečeří tři až čtyři hodiny před spaním, trávení se ukončí a lze pak očekávat vydatný a dobrý spánek.

Plánujte!

Proti nespavosti lze bojovat i pečlivým plánováním porcí jídla. Největší část denních kalorií by měl člověk
zkonzumovat při snídani a obědě. K večeři je pak vhodnou volbou lehce stravitelné jídlo, například ovoce nebo
zeleninový salát. Někdy je možné i večeři vynechat úplně a případný pocit hladu zahnat vypitím dvou až tří
decilitrů vlažné vody. Pokud si v noci žaludek odpočine, bude na tom ráno lépe i mysl i tělo.

Důležité je také složení jídla. Hůře snáší organismus jídla těžká a tučná. Na druhou stranu lehká jídla mohou pomoci
spánek navodit díky takzvané postprandiální únavě. Po jídle totiž dochází k přesměrování většího toku krve do 
žaludku a člověk se pak cítí unavený.

Pozor na kofein a alkohol

Káva, čaj, kola. Tyto a další nápoje a potraviny obsahující kofein působí povzbudivě a udržují organismus v bdělém
stavu. Proto by lidé, kteří trpí nespavostí, neměli nápoje obsahující kofein konzumovat nejméně čtyři až šest hodin
před ulehnutím do postele.

Stejně negativní účinek na spánek má i alkohol. Ten sice na jednu stranu nástup spánku urychluje, čehož mnoho
lidí využívá jako prvního prostředku k řešení nespavosti. Dlouhodobé užívání alkoholu ale může architekturu spánku
narušit. Alkoholici a lidé často užívající alkohol tak trpí častějším probouzením, žízní spojenou s dehydratací a 
podobně. Konzumace alkoholu se tedy před spaním rozhodně nedoporučuje.


Zdroj: Dobrý spánek.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.