Houbaření – nejzdravější česká tradice

FiftyFifty, společenský magazín.
Houbaření – nejzdravější česká tradice na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Houbaření – nejzdravější česká tradice

FiftyFifty
Share

Houbaření – nejzdravější česká tradice

Letošní houbařská sezóna vrcholí a my máme poslední šanci vyrazit do lesů a remízků. Ten, kdo si ji nenechá ujít, udělá dobře svému tělu, duši i srdci.

Houbaření – nejzdravější česká tradicezoom

Blahodárná procházka

Každá minuta chůze se počítá. Pokud chcete snížit riziko onemocnění srdce, není lepší začátek než vyrážet pravidelně na procházky. Pohybová aktivita brzdí rozvoj vysokého krevního tlaku nebo ho i léčí. Působí proti obezitě, vysoké hladině cholesterolu a krevního cukru a mnohým dalším neduhům, které trápí spoustu dospělých. Pobyt v klidné přírodě a na čerstvém vzduchu navíc přispěje k vaší psychické pohodě – a ta je, jak známo, půl zdraví.


Zdraví z košíku

To, co si z houbové vycházky přinesete domů, je skutečný poklad. Houby jsou málo kalorická potravina, která neobsahuje téměř žádný tuk, a tím pádem ani cholesterol. Zato jsou plodnice hub plné zdravých bílkovin, obsahují vlákninu a komplexní sacharidy. Jsou bohaté na vitaminy (hlavně B a D), minerály a antioxidanty, ale přitom mají přirozeně nízký obsah sodíku (soli). To vše dělá z hub zdravou potravinu, která by se měla objevovat na talířích pravidelně.


Hříchy sběračů a kuchařek

Samozřejmě existuje i mnoho způsobů, jak blahodárný efekt houbaření pokazit. Třeba tak, že si na lesní vycházce zapálíte cigaretu. Nebo že hned po skončení houbařské sezóny usednete na gauč a do příštího července z něj nevstanete. Abyste udrželi sebe a své srdce ve formě, dodržujte procházkovou tradici po celý rok.

A co se kuchyňské úpravy plodů lesa týká, ať vás ani nenapadne smažit houby na oleji. Přirovnání „saje jako houba“ vám jistě napoví, co se s nezdravým, přepáleným olejem v pánvičce stane. A zdravé, vyvážené složení houbové pochoutky je pryč. Ani omáčky a polévky se smetanou nejsou ideální. Snažte se upravit houby dietně – použijte je do zeleninové bramboračky, pod libové maso s vařenou rýží nebo je podávejte třeba jen tak podušené na kmíně.


Zdroj: Srdce v kondici.cz 






© 2005 – 2021 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.