Exkuřáci, vstupte do nového roku bez nadbytečných kilogramů

FiftyFifty, společenský magazín.
Exkuřáci, vstupte do nového roku bez nadbytečných kilogramů na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Exkuřáci, vstupte do nového roku bez nadbytečných kilogramů

FiftyFifty
Share

Exkuřáci, vstupte do nového roku bez nadbytečných kilogramů

Podařilo se vám přestat kouřit a jste zvyklí do nového roku vstupovat s předsevzetím? Nejlepším předsevzetím je samozřejmě vydržet dál a znovu kouřit nezačít.

Exkuřáci, vstupte do nového roku bez nadbytečných kilogramů

Mnoho lidí má ale tendenci nabírat na váze poté, co přestali kouřit. Dobrým předsevzetím může být také udělat další dobrý skutek pro své tělo a zaměřit se na svou váhu a zdravější životní styl.

Proč exkuřáci nabírají na váze

  Silný kuřák spálí kouřením až 200 kilokalorií denně.
  Nikotin snižuje chuť k jídlu.
  Kuřáci mají rychlejší metabolismus.

U lidí, kteří přestanou kouřit, je běžné, že přiberou během několika prvních měsíců 3–5 kilogramů.

Větší chuť k jídlu – problém exkuřáků

  Cigarety snižují chuť k jídlu – kuřáci často nahrazují svačinu mezi hlavními jídly právě cigaretou. Nikotin navíc působí na inzulín – hormon, který v těle složitými procesy ovlivňuje hladinu cukru v krvi a pocit hladu. Kuřáci mají toto působení zčásti blokované a pocit hladu se u nich dostavuje později.
  Jídlo jako náhražka – první dny odvykajícího kuřáka jsou těžké a chuť na cigaretu obrovská. Mnoho přestávajících kuřáků se uchyluje k jídlu, které dokáže jejich touhu po cigaretě zmenšit a odvést jejich myšlenky někam jinam.

Braňte se kilogramům navíc

Na co se tedy po Novém roce zaměřit, aby vaše váha nestoupala?
  Sportujte – když nekouříte, váš metabolismus pracuje pomaleji. Fyzická aktivita ho ale zrychluje, proto je vhodné zařadit pohyb do vašeho běžného dne. Není nutné podávat rekordní výkony, stačí půlhodinová svižná procházka po okolí vašeho bydliště.
  Mějte vždy po ruce malou svačinu – buďte připraveni na hlad a chutě, které vás mohou přepadnout kdykoliv. Vždy u sebe mějte nějaké ovoce či zeleninu, abyste nebyli v pokušení koupit si něco v rychlém občerstvení nebo v cukrárně.
  Vyhněte se alkoholu – alkohol obsahuje velké množství „prázdných“ kalorií. Většina kuřáků má sklenku alkoholu spojenou s cigaretou a je pro ně těžké zůstat u sklenky a cigaretu si odepřít. A s počtem vypitých skleniček se zvyšuje riziko, že nedokážete ovládnout chuť na cigaretu a znovu si zapálíte.

Vědecké studie prokázaly, že pro ženy bývá nárůst hmotnosti mnohem častěji důvodem neúspěchu při odvykání kouření než u mužů. Je dobré vědět, jak se naše tělo chová a proč k navyšování hmotnosti dochází. Vždy je dobré vydržet v boji a nevzdat to, stačí se jen zamyslet nad jídelníčkem a zvýšit fyzickou aktivitu. Na konci svého boje nebudete kouřit a ještě můžete být štíhlejší. A to za to přece stojí.

Zdroj: Odvykání kouření.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.