Duševní pohodu i fyzičku udržíte cvičením

FiftyFifty, společenský magazín.
Duševní pohodu i fyzičku udržíte cvičením na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Duševní pohodu i fyzičku udržíte cvičením

FiftyFifty
Share

Duševní pohodu i fyzičku udržíte cvičením

Být aktivní je pro lidi s hemofilií velmi důležité. Veškeré těžkosti a potíže spojené s poruchou krevní srážlivosti a její léčbou se třeba i jen lehce trénovanému organismu snášejí lépe. Zásadní je však výběr správné činnosti.

Duševní pohodu i fyzičku udržíte cvičenímzoom

Výhody cvičení jsou obecně známé. U lidí s hemofilií se benefity v podstatě neliší. Pohybové aktivity:
  pomáhají udržovat optimální tělesnou hmotnost,
  podporují vytrvalost,
  posilují kosterní svalstvo.


V případě osob s hemofilií má cvičení ještě zvláštní význam v tom, že pomáhá v ochraně před krvácením. To je důvod, proč je pro hemofiliky pravidelný pohyb životně důležitý.


Tělo v kondici

  Silné a pružné svaly. Pravidelnou fyzickou aktivitou se podporuje svalová síla a pružnost. Pozitivní účinek posilování se přenáší i na klouby, konkrétně pomáhá v předcházení krvácení a poškození kloubů.
  Celková pohoda. Cvičení je výborným nástrojem na potlačení únavy. Podporuje celkovou kondici organismu a člověk se cítí fit a plný energie. Pohyb je i skvělým způsobem, jak se zbavit stresu a uvolnit mysl.
  Správná váha. Kila navíc, nebo dokonce obezita působí na klouby nepřiměřeným tlakem, což je poškozuje. Hubnutím se tento tlak snižuje. Tělesná hmotnost nabývá na významu zejména tím, jak člověk stárne. S věkem se totiž klouby postupně opotřebovávají a nadměrná zátěž tento proces jen podporuje.
  Rovnováha a koordinace. Svaly řídí fungování kloubů. Lepší spolupráce mezi klouby a svaly zajistí kvalitnější pohyb a výsledkem je jistější stabilita i koordinace těla.
  Sebeúcta a sebejistota. Sport nebo jiná pravidelná aktivita může pomoci zvýšit sebevědomí. Navíc svým způsobem ovlivňuje i začlenění člověka do společnosti.

Není pochyb o tom, že pravidelné cvičení pozitivně ovlivňuje tělo jak na úrovni fyzické, tak i psychické a sociální. A jaké aktivity jsou pro hemofiliky vhodné? Lékaři doporučují plavání, stolní tenis, chůzi, rybaření, tancování, badminton, plachtění, golf, bowling a jízdu na kole.


Zdroj: Hemofilie.cz 






© 2005 – 2018 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.