Dětský spánek zkvalitní omega-3 mastné kyseliny

FiftyFifty, společenský magazín.
Dětský spánek zkvalitní omega-3 mastné kyseliny na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Dětský spánek zkvalitní omega-3 mastné kyseliny

FiftyFifty
Share

Dětský spánek zkvalitní omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny se do našeho těla většinou dostávají hlavně z tučných mořských ryb. Mají nespočet přínosů pro naše zdraví. Mohou dokonce příznivě ovlivnit i noční odpočinek těch nejmenších.

Dětský spánek zkvalitní omega-3 mastné kyselinyzoom

Problémy se spánkem se bohužel nevyhýbají ani dětem. Potýkají se s nespavostí, častým nočním probouzením či krátkou dobou odpočinku. Nekvalitní spánek je u dětí často spojen se zdravotními problémy, ale i s poruchami chování a učení. Nová oxfordská studie publikovaná v odborném časopise Journal of Sleep Research se zabývala vlivem užívání doplňků stravy s omega-3 mastnými kyselinami na spánek dětí. Co odborníci zjistili?


Delší i kvalitnější

Děti, které mají problémy se spánkem, případně s učením a chováním, mají často nedostatečný příjem omega-3 mastných kyselin. Důležitý je i celkový poměr mastných kyselin. Pro lepší odpočinek je příznivější zvýšení příjmu omega-3 a snížení příjmu omega-6 kyselin. Během oxfordské studie některé děti užívaly potravinové doplňky s omega-3 mastnou kyselinou DHA. Ta je nezbytná pro dobrou funkci mozku. Délka spánku se u těchto jedinců (při užívání 600 mg DHA denně) zlepšila v průměru o hodinu. Mnohem méně se také v průběhu noci děti budily.


Doplňky chrání zdraví

Omega-3 mastné kyseliny si lidské tělo nedokáže samo vytvořit, potřebuje je ale například pro dobrou funkci a vývoj mozku, očí a srdce. Z tohoto důvodu bychom je měli přijímat pravidelně ve stravě. Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) vydal doporučení zajistit si příjem omega-3 mastných kyselin pravidelnou konzumací tučných mořských ryb (alespoň 3× týdně) či konzumací vhodných doplňků stravy s rybími oleji.


Autor: Dominika Šťastná
Zdroj: U lékaře.cz 






© 2005 – 2018 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.