Chcete přestat kouřit? Najděte si opravdovou motivaci!

FiftyFifty, společenský magazín.
Chcete přestat kouřit? Najděte si opravdovou motivaci! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Chcete přestat kouřit? Najděte si opravdovou motivaci!

FiftyFifty
Share

Chcete přestat kouřit? Najděte si opravdovou motivaci!

Jste-li vášnivý kuřák, pak asi dobře víte, že skoncovat se závislostí na nikotinu není vůbec snadné. Ovšem výhody nekouření jsou z hlediska vašeho zdraví více než žádoucí – a i vaše peněženka na tom bude lépe.

Motivace je důležitá, pokud chcete s cigaretami doopravdy skončit. Může to být dítě v domácnosti, těhotná manželka, neustálé pokašlávání nebo problémy se srdcem. Anebo si už jen nechcete připadat jako starý popelník. Bez ohledu na to, proč jste se rozhodli přestat, budete potřebovat pomoc a motivaci.

Pomoc rodiny je důležitá

Někteří kuřáci si stanoví datum, od kdy přestanou docela, zatímco jiní snižují spotřebu cigaret postupně. Ukazuje se, že ti první jsou méně úspěšní a brzy se ke kouření vrací. Oznamte svým blízkým, že přestáváte kouřit – je jednodušší přestat, pokud máte rodinu a přátele na "palubě". Řekněte jim, co děláte, a případně požádejte o pomoc a podporu, může to být prospěšné ve chvílích, kdy pocítíte touhu si zapálit.

Nechoďte tam, kde se kouří

Zbavte se všech kuřáckých atributů, které máte doma nebo tam, kde trávíte čas: vyhoďte popelníky, cigarety a zapalovače. Vyhýbejte se kuřáckým prostorám i lidem, kteří kouří. To může být velmi těžké, zvláště pokud jsou to vaši přátelé. Samozřejmě je neignorujte, ale měli byste na to být připraveni. Nechoďte v době odvykání do hospod a barů, nepijte alkohol (pokud vás sváděl ke kouření).

Cvičte, jezte zdravě a připravte se na abstinenční příznaky

S odvykáním může přijít bolest hlavy, nevolnost či podrážděnost. Hlavním důvodem je nikotin, který je silná droga a způsobuje fyzické a psychické problémy. Jakmile ale přestanete, vězte, že za pár týdnů i tyto abstinenční příznaky zmizí. Zapište si důvody, proč přestáváte kouřit, snažte se jíst zdravě (mnoho lidí začne přibírat na váze, a to proto, že nikotin urychluje metabolismus a snižuje chuť k jídlu), vyvarujte se sladkých a tučných jídel a přidejte cvičení. Uvidíte, že budete vypadat a cítit se lépe, jakmile přestanete s cigaretami. A nezapomeňte na odměnu, kterou si dopřejete, když vytrváte.


Zdroj: Odvykání kouření.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.