Běhejte nejen pro radost, ale také efektivně!

FiftyFifty, společenský magazín.
Běhejte nejen pro radost, ale také efektivně! na FiftyFifty.cz. Články, recenze, povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy na týden atd.
Magazín pro ženy i muže > Běhejte nejen pro radost, ale také efektivně!

FiftyFifty
Share

Běhejte nejen pro radost, ale také efektivně!

Jedním ze základních bodů prevence vzniku křečových žil je pohyb. Nyní, když je venku příjemné počasí, můžete vyzkoušet například běh. Poradíme vám, jak běhat opravdu efektivně.

Pokud se chystáte běhat, pak byste měli poslouchat svoje tělo. Říká-li vám, že je vaše tempo moc rychlé, nebo naopak moc pomalé, má pravdu – dejte tedy na něj. Nová studie zveřejněná v časopise Journal of Human Evolution říká, že účinnost lidského běhu se mění s rychlostí a že každý jednotlivec má své optimální tempo.

Každý začátek je těžký, ale vytrvejte!

Základní pravidlo pro začátečníky je být trpělivý. Vaše tělo potřebuje čas na to, aby se přizpůsobilo nové činnosti. Když vydržíte, brzy uvidíte výsledky. Všechno se ale musí budovat postupně.

Řiďte se třemi pravidly:

1. Běhejte pomaleji, než si myslíte, že byste měli.
2. Neutíkejte, když si myslíte, že byste měli.
3. Běhejte častěji, než si myslíte, že byste měli.

Je vám více než 35 let? Pak si nejdřív zajděte na lékařské vyšetření, zda je vaše srdce v pořádku. Stejně tak i ti, kteří kouří, mají vysoký krevní tlak nebo mají v rodině srdeční onemocnění.

Základem je zdravý selský rozum a opatrnost

Pokud se nebudete řídit pravidlem, že nic se nemá přehánět, brzy s běháním skončíte, a ještě se můžete zranit. Uklidněte se a naučte se běhat s radostí. Nejdříve to asi bude trochu bolet, ale to je přirozené. Běh může být obtížný, a pokud nebudete běhat správně, odradí vás nezdar hned na začátku.

Zda běžíte správně, vám pomůže určit snadný test. Můžete při běhu mluvit? Pak je tempo přiměřené. Pokud vám dech dochází, zpomalte. Nestyďte se a klidně běh kombinujte s chůzí, odpočiňte si a naberte znovu dech. Cílem je, abyste běželi, ne padli.

Jak správně běhat?

Nezapomeňte, že před každým během byste se měli rozehřát nebo si dát pět minut chůze. Brzy najdete nejpřirozenější krok, při kterém vás nebudou bolet lýtka.
Jakmile spustíte ruce, snažte se je udržet v úrovni pasu a mějte je uvolněné.
Tělo udržujte rovné a vzpřímené, hlava, záda a ramena ve stejné úrovni. Jednou za čas si držení těla zkontrolujte.
Nehrbte se, jinak vás budou bolest holenní šlachy a záda.
Zkuste dopadat měkce na nohy – cílem je udržet ekonomiku pohybu. Dýchejte co nejpřirozeněji. Po doběhnutí se opět protáhněte.

Zvyk je železná košile

Důležité je, abyste v prvních týdnech získali rutinu a běh se stal zvykem a součástí vašeho plánu. Nezáleží na tom, kdy a kde budete běhat, důležité je vytrvat. Najděte si třeba parťáka, pokud je to možné, protože ve chvílích, kdy je motivace nízká, vám pomůže v tom, abyste dodrželi svá předsevzetí.

Zdroj: Křečové žíly.cz 






© 2005 – 2019 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.