Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku

FiftyFifty, společenský magazín.
Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku na FiftyFifty.cz. Články, recenze, reportáže, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky, poradny.
Magazín pro ženy i muže > Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku

FiftyFifty

Zdravě - zdravě a pohodlně

Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku

26.08.2009

Jak ukázala nová studie japonských vědců, pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku u žen. Studie byla publikována začátkem června 2009 v odborném časopise Gut.

Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku

Záludný nádor
Nádory žaludku patří mezi poměrně častá nádorová onemocnění v dospělé populaci. Mezi rizikové faktory, které je mohou způsobovat, patří zejména nevhodná strava skládající se z uzenin a alkoholu. Důležitou roli ve vzniku rakoviny žaludku hrají také různé mutageny jako například nitrosaminy, polycyklické uhlovodíky a nebo plísňový toxin z houby Aspergillus flavus.

Šálek denně stačí?

Vědci z Národního centra pro výzkum rakoviny v japonském Tokiu provedli srovnávací studii, v níž hodnotili celkem šest různých dílčích výzkumů. Ty se zabývaly především vlivem konzumace zeleného čaje na vznik rakoviny žaludku. Srovnání proběhlo i ve skupinách muži versus ženy.

Miliony sledovaných

U téměř 2 300 000 sledovaných osob vědci popsali celkem 3577 případů rakoviny žaludku. Všichni sledovaní pacienti pak měli vyplnit dotazník ohledně spotřeby zeleného čaje a životních návyků. Výsledky byly velmi překvapivé.

U žen funguje, u mužů ne?

U mužů se nepodařilo prokázat žádnou souvislost mezi zvýšenou konzumací zeleného čaje a poklesem rizika vzniku rakoviny žaludku. Muži, kteří pili jeden šálek denně, a muži, kteří pili čaje více, měli stejné riziko vzniku nádoru. U žen byla ale situace úplně opačná!

Ženy, které totiž vypily více než pět šálků čaje denně, měly výrazně nižší riziko vzniku nádorů dolní části žaludku. Bohužel se však nepodařilo prokázat účinnost pití čaje na snížené riziko vzniku rakoviny jícnu a horních partií žaludku. Přesto je tato studie přelomová. Ukazuje totiž, jak jednoduše se lze bránit vzniku nádorových onemocnění dolních částí žaludku.

Výzkum bude pokračovat

Jak uvedli autoři studie, zelený čaj tedy může snižovat riziko rakoviny žaludku u žen. Další studie by pak měla vnést více světla do mechanismu, jakým rakovina žaludku v závislosti na pohlaví vzniká.


Zdroj: Léčba rakoviny.cz 

 



Share

hodnocení článku Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku
Aktuální známka :: 1               Počet známek :: 1               1   2   3   4   5  (známkuj jako ve škole)
diskuzeDiskuze pod článkem Pití zeleného čaje snižuje riziko vzniku rakoviny žaludku     počet reakcí: 0
  Vkládat příspěvky do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé
nejsou vloženy příspěvky
© Copyright 2005 – 2012 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.