Hlídejte přísun vápníku u dětí

FiftyFifty, společenský magazín.
Hlídejte přísun vápníku u dětí na FiftyFifty.cz. Články, recenze, reportáže, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky, poradny.
Magazín pro ženy i muže > Hlídejte přísun vápníku u dětí

FiftyFifty

Zdravě - zdravě a pohodlně

Hlídejte přísun vápníku u dětí

10.11.2010

– budou mít zdravé kosti v dospělosti! Osteoporóza je spojována zejména s ženami středního věku. Doktor Tom Wood, výkonný viceprezident pro výzkum a vývoj Health Science Inc., ale tvrdí, že řídnutí kostí je vlastně dětská nemoc. Nejlepší dobou pro její prevenci je totiž právě dětský a adolescentní věk.

Hlídejte přísun vápníku u dětí

Australská studie ukázala, že u žen se hromadí až polovina minerálů dospělých kostí během jejich dospívání. Autoři studie se proto snaží, aby ženy věděly, že získat odpovídající množství vápníku a vitaminu D je nutné již v mladém věku.

Posilte své kosti

Národní institut artritidy a pohybového aparátu a kožních nemocí uvádí, že osteoporóza bývá nazývána "dětskou nemocí s geriatrickými důsledky". V dětství a dospívání se totiž zakládá hustota kostí a jejich pevnost, což je rozhodující pro budoucí zdraví kostí a předcházení osteoporóze.

Dvojčata jako důkaz

Zmíněná australská studie zahrnovala 20 párů dvojčat, dívek ve věku 9 až 13 let, a její snahou bylo prokázat vliv kvalitní stravy bohaté na vápník a vitamin D na sílu kostí. Lékaři podávali jednomu dvojčeti v každém páru vitamin D a kalcium, a druhému placebo. Po šesti měsících byly kosti všech dvojčat posouzeny. Vědci zjistili, že u dvojčat, která užívala doplněk v podobě vitaminu D a vápníku, se ukázalo významné zlepšení vývoje kostí ve srovnání s dvojčaty dostávajícími pouze placebo.

Nezapomínejte na vitaminy a minerály

Odborníci z Národní akademie věd doporučují, aby dívky ve věku 9 až 18 let dostávaly 1300 mg vápníku denně. Pokud jde o vitamin D, většina odborníků se shoduje, že současná doporučení v USA jsou příliš nízká. Podle nich potřebuje průměrný člověk denně 50 ng/ml vitaminu D v těle. Rodiče a mladiství by se měli poradit se svým lékařem, který stanoví vhodnou dávku vitaminu D.


Zdroj: Osteoporóza.cz 

 

 



Share

hodnocení článku Hlídejte přísun vápníku u dětí
Aktuální známka :: 1               Počet známek :: 1               1   2   3   4   5  (známkuj jako ve škole)
diskuzeDiskuze pod článkem Hlídejte přísun vápníku u dětí     počet reakcí: 6
  Vkládat příspěvky do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé
olucka :: 29.11.2010 20:13:07
to dětem škodí i např. červená čočka a fazole azuky? Jo a do špenátu když se při varu přidá mléko, tak je ok i pro děti, ne?
marylin :: 11.11.2010 05:56:05
Tak to je dobre vse co jsi napsala tak basti moc rada
NO ale ze spenat lusteniny ani sardinky detem skodi .. tak to slysim poprve
kozicka :: 10.11.2010 12:57:51
krakonos100 :: o purinech vím jenom, že souvisí s Dnou, pošli odkaz, ráda si přečtu, jak vadí dětem.
krakonos100 :: 10.11.2010 12:05:03
Ovsem lusteniny,sardinky,spenat...obsahuji skodlive puriny.Pozor na spenat.Nedavat detem!!!
kozicka :: 10.11.2010 11:11:14
marylin :: Z nemléčných zdrojů najdeme vápník v máku, luštěninách, sardinkách, lískových oříškách, mandlích, sóje, špenátu, ovesných vločkách, černém chlebu.
marylin :: 10.11.2010 05:31:05
NO to je hezky clanek ale co nejvice obsahuje vapnik .. krome mlecnych vyrobku, ktere dcera neji? A davat doplnky ke strave malym detem ... nevim.
© Copyright 2005 – 2012 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.