Chcete žít déle? Jezte čokoládu

FiftyFifty, společenský magazín.
Chcete žít déle? Jezte čokoládu na FiftyFifty.cz. Články, recenze, reportáže, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky, poradny.
Magazín pro ženy i muže > Chcete žít déle? Jezte čokoládu

FiftyFifty

Zdravě - zdravě a pohodlně

Chcete žít déle? Jezte čokoládu

01.12.2010

V posledním desetiletí se stále častěji zkoumá pozitivní efekt kakaa a čokolády na lidské zdraví, a to zejména na kardiovaskulární systém. Přestože se všeobecně má za to, že čokoláda patří mezi ta jídla, která by se měla konzumovat jen občas a v malém množství, některé krátkodobé vědecké studie naznačily, že několik gramů čokolády denně zlepšuje vlastnosti výstelky cévní stěny, má pozitivní vliv na funkci krevních destiček a snižuje krevní tlak.

Chcete žít déle? Jezte čokoládu

Sladké potěšení nejen pro smysly
Navzdory těmto prokázaným údajům bylo dosud publikováno jen několik odborných studií, které by se zabývaly souvislostí mezi rizikem kardiovaskulárních příhod a konzumací čokolády. V jednom z posledních vydání European Heart Journal se objevila německá práce vedená snahou prokázat, že kakao může mít opravdu blahodárný vliv na srdce a cévy.

Studie probíhala několik let a zúčastnilo se jí téměř 20 tisíc lidí ve věku 35 až 65 let. Všichni účastníci byli na začátku studie zdraví, to znamená, že neměli za sebou srdeční infarkt nebo mozkovou příhodu a neužívali žádné léky na snižování krevního tlaku. V průběhu přibližně osmi let bylo v této skupině obyvatel zaznamenáno celkem 166 infarktů myokardu a 136 mozkových příhod.

Kakao v hlavní roli

A jakou roli sehrála čokoláda? Krevní tlak, jehož zvýšené hodnoty jsou rizikovým faktorem pro vznik kardiovaskulárních příhod, byl nižší u skupiny s nejvyšší konzumací čokolády. Nebylo proto překvapením, že relativní riziko infarktu a mrtvice bylo ve skupině s nejvyšším příjmem kakaa pouze 61 % rizika, jakému byla vystavena skupina s nejnižším podílem čokolády ve stravě.

Všeho s mírou

Z výsledků této studie jistě nelze vyvodit, že budete-li jíst několik kilogramů čokolády denně a zapíjet ji 2 litry horkého kakaa, budete zdraví jako řípa. Potvrzuje se však, že čokoláda v přiměřeném množství může do určité míry podpořit lidský organismus a zlepšit vaše šance na spokojený život. A kromě toho, čokoláda skvěle chutná…


Zdroj:
Kardiochirurgie.cz



Share

hodnocení článku Chcete žít déle? Jezte čokoládu
Aktuální známka :: 1               Počet známek :: 2               1   2   3   4   5  (známkuj jako ve škole)
diskuzeDiskuze pod článkem Chcete žít déle? Jezte čokoládu     počet reakcí: 2
  Vkládat příspěvky do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé
Pawlynka :: 03.12.2010 12:53:50
já čokoládu vždycky milovala, což se začlo projevovat teď jsem si zvykla na 70% a normální už nemusím. Po té 70% už nemám ani chuť na sladké a stačí mi jí jen kousek
milca :: 01.12.2010 00:15:12
Chutná mě mléčná s celými oříšky.Já budu ale zdravá a taky tlustá
© Copyright 2005 – 2012 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.