Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám

FiftyFifty, společenský magazín.
Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám na FiftyFifty.cz. Články, recenze, reportáže, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky, poradny.
Magazín pro ženy i muže > Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám

FiftyFifty

Zdravě - zdravě a pohodlně

Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám

22.04.2009

Nežijeme proto, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili. Toto pořekadlo známe všichni. Ale upřímně: kdo z nás se ho drží? Je dobré zamyslet se nad sebou dřív, než bude pozdě. Životospráva totiž může zkrátit, ale i prodloužit a zkvalitnit život. Záleží jen na našem výběru.

Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám

Bez kyslíku to nejde
Srdce je pumpa, která nepřetržitě vhání krev do celého těla. Na rozdíl od nás si nemůže nikdy odpočinout. Dlouhodobé přetěžování srdce společně s dalšími rizikovými faktory může časem vést k srdečnímu selhání. Při tomto chronickém onemocnění srdce postupně ztrácí schopnost efektivně pumpovat krev. A orgány pak trpí nedostatkem kyslíku.

Každé kilo navíc srdci přidělává práci

I menší nadváha srdci škodí. To dokazuje studie, která dvacet let sledovala přes 21 000 amerických lékařů. Jednoznačně prokázala, že riziko srdečního selhání roste úměrně s přibývajícími kily. Takže si svoji váhu hlídejte. V zájmu svém i svého srdce.
Například u průměrného muže totiž zvyšuje každých 3,2 kilogramu nadváhy riziko srdečního selhání za dvacet let o 11 procent.

Na co si dát pozor? V první řadě na to, co jíme

Co srdci rozhodně neprospívá, je nevhodná strava. Častá konzumace tučných jídel a vajec zvyšuje riziko srdečního selhání o 8–20 procent. Naopak každodenní podávání celozrnného pečiva toto riziko snižuje o 7 procent. Říkají to vědci z Univerzity z Texaského zdravotního centra v Houstonu.

Pozor na dostatek vitaminů

Vědci ve Spojených státech byli překvapeni, když zjistili, že i nedostatek vitaminu D zvyšuje riziko srdečního selhání a cévních onemocnění. A to hlavně u obézních jedinců. U nich se totiž tento vitamin pravděpodobně ukládá do tukových buněk a jinde v organismu je ho tím pádem nedostatek.

Hýbejte se. Budete veselejší a zdravější

Pohyb prospívá tělu i duchu. Děsí vás představa nekonečných hodin dřiny a potu? Nepodléhejte panice. I tělesná aktivita pouze 3× do měsíce může snížit riziko srdečního selhání až o 18 procent.

Říká se, že každý je svého štěstí strůjcem. Totéž se dá říct o zdraví. Medicína není všemocná a vše se nedá vyléčit pouze léky. Základem jste vy a vaše snaha. Ta nic nestojí a je bez předpisu.

Zdroj: Kardiochirurgie.cz 

 



Share

hodnocení článku Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám
Aktuální známka :: 1               Počet známek :: 1               1   2   3   4   5  (známkuj jako ve škole)
diskuzeDiskuze pod článkem Ulehčete život svému srdci, uleví se i vám     počet reakcí: 0
  Vkládat příspěvky do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé
nejsou vloženy příspěvky
© Copyright 2005 – 2012 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.