Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům

FiftyFifty, společenský magazín.
Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům na FiftyFifty.cz. Články, recenze, reportáže, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky, poradny.
Magazín pro ženy i muže > Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům

FiftyFifty

Zdravě - zdravě a pohodlně

Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům

22.09.2010

Podstatou astmatu je chronický zánět průdušek, který může způsobit zúžení dýchacích cest a má za následek potíže s dýcháním a zhoršené plicní funkce. Většina astmatiků naštěstí trpí pouze mírnou formou onemocnění, která vyžaduje jen občasnou aplikaci léků.

Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům

O to atraktivnější je představa, že v některých potravinách nebo potravinových doplňcích mohou existovat látky, jež by dokázaly zánětlivý proces v průduškách potlačit a nutnost farmakologické léčby omezit na úplné minimum.

Rybím tukem ku zdraví

Tým odborníků z Goethovy univerzity ve Frankfurtu se nedávno rozhodl ověřit hypotézu, podle níž polynenasycené mastné kyseliny, obsažené například v rybím tuku, zmírňují zánět v průduškách astmatiků. Do své studie vybrali 38 pacientů s alergickým astmatem citlivých na alergeny pylu trav a zároveň do ní zařadili i 19 zdravých kontrolních jedinců odpovídajícího věku a pohlaví.

U všech účastníků studie se vědci pokusili určit průměrný obsah polynenasycených mastných kyselin v potravě. Ten potom porovnali s rozsahem zánětu v průduškách vyvolaného záměrnou jednorázovou inhalací trávových pylů.

Výsledek: polynenasycené mastné kyseliny zmírňují astma

Výsledky studie ukázaly, že astmatici s vysokým příjmem polynenasycených mastných kyselin v potravě mají významně sníženou hladinu jednoho z hlavních ukazatelů zánětu, jinými slovy aktivita zánětu v jejich průduškách je menší. Naopak ve skupině astmatiků, jejichž příjem polynenasycených mastných kyselin v potravě byl nejnižší, se po záměrné inhalaci pylu objevily výraznější astmatické příznaky než v ostatních skupinách.

Zdá se tedy, že polynenasycené mastné kyseliny mohou mít skutečně příznivý protizánětlivý vliv a do jisté míry pomáhají zmírňovat astmatické příznaky alergických jedinců.


Zdroj: Pylová služba.cz 

 



Share

hodnocení článku Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům
Aktuální známka :: 2               Počet známek :: 1               1   2   3   4   5  (známkuj jako ve škole)
diskuzeDiskuze pod článkem Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny mohou pomoci astmatikům     počet reakcí: 0
  Vkládat příspěvky do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé
nejsou vloženy příspěvky
© Copyright 2005 – 2012 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.