Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější

FiftyFifty, společenský magazín.
Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější na FiftyFifty.cz. Články, recenze, reportáže, sexy povídky, stále nové soutěže, hry, horoskopy od kartářky, poradny.
Magazín pro ženy i muže > Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější

FiftyFifty

Zdravě - zdravě a pohodlně

Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější

14.11.2007

Evropskou unií podpořený výzkum rozdílů mezi konvenčními potravinami a biopotravinami ukázal, že ty s předponou bio mají mnohem vyšší nutriční hodnotu, napsal britský deník Independent.

Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější

V nejrozsáhlejším výzkumném projektu zaměřeném na kvalitu potravin (Quality Low Input Food), jaký byl dosud proveden, byly na farmě v severovýchodní Anglii čtyři roky vyráběny potraviny konvenčními metodamipodle zásad bio. A bylo zjištěno, že v bioovoci a biozelenině je až o 40 procent více antioxidantů, které mohou podle názoru vědců snížit riziko srdečních onemocnění a rakoviny, uvádí Independent. Dobytek, který byl chován na téměř třistahektarovém pozemku, dával biomléko obsahující o 60 procent více antioxidantů a důležitých mastných kyselin než obyčejné mléko.

Studie, jejíž celkové výsledky budou zveřejněny příští rok, je prvním systematickým srovnáním zemědělských praktik, napsal Independent. Pod vedením univerzity v Newcastlu analyzuje informace 33 výzkumných center po celé Evropě. V posledních sedmi letech se biopotravinářská lobby neúspěšně snaží přesvědčit britský Úřad pro potravinové standardy (FSA), aby uznal prospěšnost biopotravin. FSA ale tvrdí, že současné vědecké důkazy dostatečně nepodporují tvrzení, že jsou biopotraviny bezpečnější nebo zdravější.

Klíčová zjištění studie:
* Biomléko obsahuje větší množství vitamínu E - antioxidantu, který přispívá ke zdravějšímu oběhovému systému.
* Brambory, kiwi a mrkev v biokvalitě mají vyšší obsah vitamínu C, který posiluje imunitní systém a brání rakovině a srdečním onemocněním.
* V biosalátu, biošpenátu a biozelí byly objeveny vyšší koncentrace minerálů a antioxidantů.

Podle článku Emily Duganové v deníku Independent ze dne 29. 10. 2007
Autor: Hanka Hermová

Zdroj: Ekolist

 



Share

hodnocení článku Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější
Aktuální známka :: 1.25               Počet známek :: 4               1   2   3   4   5  (známkuj jako ve škole)
diskuzeDiskuze pod článkem Dle výzkumu jsou biopotraviny zdravější a bezpečnější     počet reakcí: 0
  Vkládat příspěvky do diskuze mohou jen přihlášení uživatelé
nejsou vloženy příspěvky
© Copyright 2005 – 2012 Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.